Isnin, 18 November 2013

CERITA LAMA AKU

PADA HARI PERTAMA

Saja-saja imbas kembali cerita lama..


        Aku bersama mak aku gi kekebun jagung pada mula nya aku tak tahu lak da orang dkat umah Pak Long tu da pekerja  kontrak..punya la aku nie tak kenal orang kampung tu..aku nie suka ikut-ikut mak aku gi mana jer time tu...maklum la time cuti panjang kerja aku time ti..,..Aku kerja dkat Kedah tempat kelahiran aku la...bila dah besar nie tau nk merantau je tau aku nie...umur aku mesti semua dah tahu kan...baca blogger aku mesti tahu kan...blog aku tak la sehebat blog yasmin or sape2...tapi just nk bercerita je..

Sapa sangkakn kampung tak cantik macam bandar KLCC...memg dibandingkan KL bnyak kemudahan tapi bila nk cari ketengan semua dkat kampung la orang cari kan...bila dah besar semua nk cari kampung mcam zaman budak2 dulu kan... bukan main seronok lagi bila balik kampung..Bila di pikirkan balik semua nk tengok petak sawah padi,laut,sungai n bagai2...



Aku teringat time aku kecik2 dulu macam gester la kononnya..Asik buli sepupu aku tu macam pomuan bila jatuh sikit dah tuduh orang buli dia...macam aku nie buli dia..Suatu hari aku memg buli dia oiii...masa tu aku n sepupu aku main doi(buaian) tayar sengkut dengn tali atas dahan pokok asam jawa...dalam masa yang sama aku gaduh dengan sepupu lelaki aku..dengan tak sengaja sepupu aku jatuh then aku terus pijak kepala dia..kejam!!! aku nie time tu..macam lelaki aku...

Bila sepupu aku yang besar sikit sampai punya dia marah..dia cakap apa..''Hoi!!..ang nk bgi mati sepupu ang ka.?'' Katanya...aku nie apa terus belah la...geramnya aku dgan sepupu aku macam pompuan tu..dah la mengacum kuat lak tu...bengang...


Nak Thu kisah selanjutnya tungu esok...


http://fiza93.blogspot.com/2015/05/promosi-al-quran-digital-rm-17000.html


Promosi Al Quran Digital Rm170...Ada 5 Gift Kopi Arabica,Digital Tasbih,Kayu Sugi,Beg dan Pos stage..
Hubungi Fiza : Whatssap / call / mesj : 011-23153953.

      



Tiada ulasan: